مردم باید خدا به هنگام نعمت شما را ترسان بیند ، چنانکه از کیفر هراسان . آن را که گشایشى در مالش پدید گردید و گشایش را چون دامى پنهان ندید ، خود را از کارى بیمناک در امان پنداشت ، و آن که تنگدست شد و تنگدستى را آزمایشى به حساب نیاورد پاداشى را که امید آن مى‏رفت ، ضایع گذاشت . [نهج البلاغه] ایستگاه قنوت - طبیب عشق....
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 ایستگاه قنوت - طبیب عشق....

اللهم لبیک....

دوشنبه 87 آذر 11 ساعت 8:59 صبح
اللهم لبیک....

نوشته شده توسط : آسمون

دل نوشته ها [ نظر]


گل باغ امام رضا پرپر شد.....

پنج شنبه 87 آذر 7 ساعت 10:8 عصر

مولودى پرخیر و برکت‏

در خانواده امام رضا - علیه السلام - و در محافل شیعه، از حضرت جواد - علیه السلام -، به عنوان مولودى پرخیر و برکت یاد مى‏شد. چنانکه «ابو یحیاى صنعانى» مى‏گوید: روزى در محضر امام رضا - علیه السلام -، فرزندش ابو جعفر را که خردسال بود، آوردند. امام فرمود:«این مولودى است که براى شیعیان ما، با برکت‏تر از او زاده نشده است.گویا امام، به مناسبتهاى مختلف، از فرزند ارجمند خود با این عنوان یاد مى‏کرده و این موضوع در میان شیعیان و یاران امام رضا - علیه السلام - معروف بوده است، به گواه اینکه دو تن از شیعیان بنام «ابن اسباط» و «عبّاد بن اسماعیل» مى‏گویند: در محضر امام رضا - علیه السلام - بودیم که ابو جعفر را آوردند، عرض کردیم: این همان مولود پرخیر و برکت است؟ حضرت فرمود: «آرى، این همان مولودى است که در اسلام بابرکت‏تر از او زاده نشده است».......

امامِ خردسال‏

از آنجا که حضرت جواد نخستین امامى بود که در کودکى به منصب امامت رسید، طبعاً نخستین سؤالى که در هنگام مطالعه زندگى آن حضرت به نظر مى‏رسد، این است که چگونه یک نوجوان مى‏تواند مسئولیت حساس و سنگین امامت و پیشوایى مسلمانان را بر عهده بگیرد؟ آیا ممکن است انسانى در چنین سنى به آن حد از کمال برسد که بتواند جانشین پیامبر خدا باشد؟ و آیا در امتهاى پیشین چنین چیزى سابقه داشته است؟

در پاسخ این سؤالها باید توجه داشت: درست است که دوران شکوفایى عقل و جسم انسان معمولاً حد و مرز خاصى دارد که با رسیدن آن زمان، جسم و روان به حد کمال مى‏رسند، ولى چه مانعى دارد که خداوند قادر حکیم، براى مصالحى، این دوران را براى بعضى از بندگان خاص خود کوتاه ساخته، در سالهاى کمترى خلاصه کند. در جامعه بشریت از آغاز تاکنون افرادى بوده‏اند که از این قاعده عادى مستثنا بوده‏اند و در پرتو لطف و عنایت خاصى که از طرف خالق جهان به آنان شده است در سنین کودکى به مقام پیشوایى و رهبرى امتى نائل شده‏اند........

شهادت امام‏جواد(ع)

مأمون در سال 218 هجرى درگذشت و پس از او برادرش «معتصم» جاى او را گرفت. او در سال 220 هجرى امام را از مدینه به بغداد آورد تا از نزدیک مراقب او باشد و چنانکه قبلاً ذکر شد، در مجلسى که براى تعیین محل قطع دست دزد تشکیل داده بود، امام را نیز شرکت داد و قاضى بغداد (ابن ابى دُؤاد) و دیگران شرمنده شدند و چند روز بعد از آن «ابن ابى دؤاد» از حسد و کینه توزى نزد معتصم رفت و گفت: از باب خیر خواهى، به شما تذکر مى‏دهم که جریان چند روز قبل به صلاح حکومت شما نبود، زیرا در حضور همه دانشمندان و مقامات عالى مملکتى فتواى ابو جعفر (امام جواد)، یعنى فتواى کسى را که نیمى از مسلمانان او را خلیفه و شما را غاصب حق او مى‏دانند، بر فتواى دیگران ترجیح دادى و این خبر میان مردم منتشر و خود دلیل قاطعى بر حقانیت او نزد شیعیانش شد.

معتصم که مایه ابراز هر نوع دشمنى با امام را در نهاد خود داشت، از سخنان «ابن ابى دؤاد» بیشتر تحریک شد و در صدد قتل امام برآمد و سرانجام منظور پلید خود را عملى ساخت و امام را توسط منشى یکى از وزرایش مسموم و شهید نمود.امام هنگام شهادت بیش از بیست و پنج سال و چند ماه نداشت . .....

متن کامل موضوعات بالا در اینجا

سایت امام جواد علیه السلام


نوشته شده توسط : آسمون

دل نوشته ها [ نظر]


سفر به سرزمین عشق....

چهارشنبه 87 آذر 6 ساعت 7:40 عصر

مقام معظم رهبری: تا به یاد دارم – از سال های دور جوانی – هرگز دل خود را از آتش این اشتیاق، رها نیافته ام...

آیت الله جوادی آملی: خداوند متعال برای این که انسان را فرشته خو کند و آثار فرشتگان را در انسان ظاهر نماید، همان طوری که دستور روزه گرفتن می دهد تا از لذایذ طبیعی پرهیز شود و انسان ها همانند فرشتگان، از خوردن و نوشیدن و دیگر کارهای حیوانی برحذر باشند، همچنین به انسان دستور طواف حریم کعبه ای را می دهد که معادل بیت معمور درعرش خداوند است.

من هم به حج میروم.....

به زودی......


نوشته شده توسط : آسمون

دل نوشته ها [ نظر]


دحو الارض.....

یکشنبه 87 آذر 3 ساعت 7:42 عصر

 الْأَرْضِ و َمَا طَحَاهَا "
قسم به زمین و کسى که آن را گسترانیده است.
:)

بیست و پنجم ماه ذی القعده روز دحوالارض است. دحوالارض را چنین معرفی می کنند "روزی که زمین از زیر کعبه کشیده و گسترانیده شد" .
گر چه این مطلب یعنی کشیده شدن و گسترانده شدن زمین در وحله اول عجیب به نظر میرسد اما تعریف واضح تر این موضوع این است که گفته شود :
پس از آنکه تمام سطح کره زمین به مدت طولانی در زیر آب فرو رفته و خداوند خواست تا آن را از زیر آب بیرون آورد که صحنه زندگی موجودات مهیا گردد ، اولین نقطه ای که از زیر آب سر بیرون آورد همان مکان مقدس کعبه و بیت الحرام بود . این واقعه نشان دهنده اهمیت این نقطه و مرکزیت آن برای همه عالمیان است .
در واقع دحوالارض روز شروع حیات بخشی خداوند به جهان خاکی است که توجه به آن در روایات و تعیین اعمال خاص همچون روزه ، عبادت ، دعا و غسل واهتمام به آن از سوی معصومین (ع) نشانگر عنایت حضرت حق به این روز با برکت است .
تعبیر به اینکه "در روز دحو الارض رحمت خدا منتشر گردیده و از براى عبادت و اجتماع به ذکر خدا در این روز، اجر بسیار است" و امثال آن ، مومنین را بر انجام مستحبات مخصوص این روز ترغیب می نماید . درباره روزه این روز آمده است :
روزه این روز همانند روزه هفتاد سال است .
روزه این روز کفاره گناهان هفتاد سال است .
برای روزه دار این روز هرکه و هرچه در میان آسمان و زمین است استغفار می کند و ...
از دیگر اعمال این روز شریف دو رکعت نماز است که در آن حمد و پنج مرتبه سوره "والشمس" خوانده می شود و پس از نماز نیز دعایی است که در مفاتیح آمده است . و همچنین دعای "اللهم داحی الکعبه ..." از دعاهای مخصوص این روز است .
روایت است که « امام رضا » علیه السلام فرموده اند: درشب بیست و پنجم ماه ذى القعده حضرت ابراهیم (ع) و حضرت عیسى (ع)متولد شده اند. و نیز در این روز رسول خدا صلى الله علیه و آله ، به قصد حجة الوداع از مدینه به همراه یکصد و چهار هزار یا یکصد و بیست و چهار هزار نفر از راه شجره به مکه عزیمت نمودند که حضرت فاطمه (ع ) و تمامى زوجات آن حضرت نیز ایشان را همراهی می کردند .
و نیز در روایتی است که در این روز قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قیام خواهد نمود .:)

                                                                                                                                                                       به نقل از کانون گفتمان قران


نوشته شده توسط : آسمون

دل نوشته ها [ نظر]


بگو کجایی.....

سه شنبه 87 آبان 28 ساعت 10:14 عصر

به سوی تو

به شوق روی تو

به طرف کوی تو

سپیده دم آیم

مگر تو را جویم

بگو کجایی

نشان تو

گه از زمین

گاهی

زآسمان جویم

ببین چه بی پروا ره تو میجویم

کی رود رخ ماهت از نظرت

به غیر نامت کی نام دگر ببرم

اگر تورا جویم

حدیث دل گویم

بگو کجایی.......

 


نوشته شده توسط : آسمون

دل نوشته ها [ نظر]


عشق محمد بس است وال محمد........

سه شنبه 87 مرداد 8 ساعت 10:13 صبح

ماه فروماند ازجمال محمد

سرو نروید به اعتدال محمد

 عید مبعوث شدن اخرین مرسل مبارک

قدر فلک راکمال ومنزلتی نیست

درنظر قدر باکمال محمد

 

وعده دیدار هرکسی به قیامت

لیله الاسری شب وصال محمد

 

عرصه دنیا مجال همت او نیست

روز قیامت مگر مجال محمد

 

همچو زمین خواهد اسمان بیفتد

تا دهد بوسه بر نعال محمد

 

جشم مرا تا بخواب دید جمالش

خواب نمیگیرد از خیال محمد

 

سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی

عشق محمد بس است و ال محمد

 

 

                                    اقرا باسم ربک الذی خلق* خلق الانسان من علق* اقرا وربک الاکرم ... 

  

                                     سالروز برانگیخته شدن اخرین مرسل برهمه مسلمانان جهان مبارک

 


نوشته شده توسط : آسمون

دل نوشته ها [ نظر]


توصیه ای از امام خمینی (رحمه الله علیه)

شنبه 87 تیر 22 ساعت 10:54 صبح
ان هذاالقران یهدی للتی هی اقوم

ارتباط با قرآن هر چند فقط با قرائت آن باشد

فرزندم!با قران این بزرگ کتاب معرفت آشنا شو اگر چه با قرائت آن.وراهی از آن به سوی محبوب باز کن و تصورنکن که قرائت بدون معرفت اثری ندارد که این وسوسه شیطان است.

آخر این کتاب از طرف محبوب است برای تو و برای همه کس ونامه محبوب,

محبوب است اگر چه عاشق و محب مفاد آنرا نداند وبا این انگیزه حب محبوب که کمال مطلوب است به سراغت آید و شاید دستت گیرد.

ما اگردر تمام لحظات عمر به شکرانه این که قرآن کتاب ماست به سجده رویم از عهده بر نیامده ایم.


نوشته شده توسط : آسمون

دل نوشته ها [ نظر]


   1   2   3   4   5      >